Informacje

Uczniowie Szóstki obywatelami Europy

Pod koniec kwietnia spora grupa naszych uczniów wybrała się w podróż do jednej z najbardziej znanych stolic Europy - do Londynu. Dla niektórych uczniów była to pierwsza wyprawa za granicę, dla niektórych - pierwszy pobyt w Wielkiej Brytanii, niektórzy już wcześniej zachwycili się miastem nad Tamizą i teraz skorzystali z okazji, by wrócić tam po raz kolejny. Ale po kolei...
Pierwszym etapem naszej podróży było inne ważne europejskie miasto: Bruksela. Spędziliśmy tam jeden dzień oglądając budynki należące do rozmaitych instytucji europejskich, podziwiając piękną katedrę, ciesząc oczy urokiem brukselskiego rynku czy też... kupując belgijską czekoladę! Następnie czekała nas przeprawa promem przez kanał La Manche - nad ranem mogliśmy podziwiać biel klifów w Dover. A potem już: ponad tydzień w Londynie!
I co to był za tydzień! Z kapryśną, zmienną pogodą: momentami bawiliśmy się w cieplutkim słońcu, by chwilę potem gorączkowo szukać naszych kurtek przeciwdeszczowych. Z częstymi podróżami miejską kolejką i metrem: Victoria Station stała się naszym drugim domem. Przede wszystkim jednak uczyliśmy się Londynu. Zwiedzaliśmy niesamowite muzea: byliśmy w Museum of London, Muzeum Wojny, Muzeum Victorii i Alberta, Tower of London, Galerii Tate. Oglądaliśmy Londyn z góry: wspięliśmy się na 311 stopni pamiątkowej kolumny w centrum miasta zwanej the Monument. Kilkakrotnie spotkaliśmy Henryka VIII: oglądaliśmy zmianę warty konnej na placu, na którym kiedyś odbywały się turnieje rycerskie dla króla, zwiedzaliśmy też należący do niego Hampton Court. Cieszyliśmy się cudami przyrody: spędziliśmy po kilka godzin w londyńskim zoo oraz ogrodzie botanicznym. Czekała też na nas niebagatelna wycieczka poza Londyn: udało nam się zobaczyć niesamowite Stonehenge! Każdego dnia robiliśmy dziesiątki kilometrów, ale dzięki temu zobaczyliśmy mnóstwo ciekawych miejsc... To było cudowne 10 dni!