Informacje

Śledczy na tropie Balladyny! - o lekcji języka polskiego z zastosowaniem kodów QR we fragmencie lektury Juliusza Słowackiego

 

Śledczy na tropie Balladyny!  - o lekcji języka polskiego z zastosowaniem kodów QR we fragmencie  lektury Juliusza Słowackiego

 

 

Na lekcji języka polskiego uczniowie klasy 7c mieli okazję wcielić się w policjantów pracujących na komisariatach. Każda grupa badała inną sprawę morderstwa dokonanego przez Balladynę – tytułową postać dramatu Juliusza Słowackiego, a imię ofiary zakodowane zostało specjalnie do tego przygotowanym kodem QR. Śledczy musieli spisać zeznania świadków, opisać dowody zbrodni, wykonać szkic miejsca zbrodni z oznaczeniem dowodów, opisać czynności śledcze, podać rys psychologiczny domniemanego mordercy.

Końcowym etap pracy było przygotowanie listu gończego. W kartach pracy z kodami kodów GQ uczniowie odkrywali imiona ofiar.

Zastosowanie innowacyjnych narzędzi TIK w nauczaniu powoduje, że uczeń ma okazję odkryć, że nauka (zwłaszcza omawianie lektur szkolnych) może być przyjemnością, a nauczyciel odczuwa ogromną satysfakcję z tego, że osiągnął zamierzony cel. 

A tak pracowaliśmy...

 

M. W. 

 

Dyrekcja Szkoły SP6 | 06.05.2018