Informacje

Nasza szkoła znów otrzymała dotację na prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych

 

Nasza szkoła znów otrzymała dotację na prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych

 

 

W roku szkolnym 2017/2018 w SP 6 odbywają się dodatkowe zajęcia finansowane przez Urząd Miasta Poznania w ramach konkursu na zajęcia dodatkowe, podczas których uczniowie mogą rozwijać swoje pasje i zainteresowania, w szczególności:

1) humanistyczne "Piękny umysł",

2) matematyczne "Mistrz matematyki"

3) sportowe:

- "Zdrowo, bo na sportowo"

- "Poprzez rekreację, gry i zabawy do sportu".

 

Prowadzimy również zajęcia dodatkowe w ramach świetlicy profilaktycznej:

- "Program jestem za"

- "Edukacja przez ruch"

- "Uwaga to pomaga"

-"Zajęcia plastyczne"

- "Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne".

 

W ramach zajęć o charakterze humanistycznym, 12 uczniów zainteresowanych tematem legend i historii Wielkopolski, od marca wykorzystuje techniki ITC i platformę e-Twinning do wymiany informacji na temat legend swojego kraju.

Celem projektu jest to, aby docenić naukę poprzez zespołowe działania. Tematem przewodnim, który zintegruje naszą szkołę i placówkę zza granicy jest historia regionu. Chcemy pokazać uczniom i nauczycielom, że historia jest wszędzie i jest silnie związana z życiem codziennym.

W trakcie realizacji projektu będziemy się wymieniać zagadkami na temat historii regionu. Uczniowie z naszej placówki nawiązali już kontakt ze szkołą bułgarską i wymieniają się swoimi wiadomościami na temat legend kraju, z którego pochodzą. Dodatkowo kształtują umiejętność posługiwania się językiem angielskim.

 

Efektem naszej trzymiesięcznej pracy będzie uzyskanie międzynarodowego certyfikatu „e-Twinning” . Zadaniem uczniów jest m.in.:

-  tworzenie definicji legendy,

- przekształcanie treści znanych legend rodem z Wielkopolski na komiks czy plakat,

- prezentacja multimedialna w Prezi na temat poznanych na zajęciach legend regionu,

- stworzenie guizów i zagadek na platformie Kahoot. 

W ten sposób program „Piękny umysł” z jednej strony uwzględnia indywidualne uzdolnienia uczniów, z drugiej - inspiruje ich do podejmowania nowych, ambitnych poczynań.

 

M. W.

Dyrekcja Szkoły SP6 | 28.03.2018