Informacje
Powtórka przed sprawdzianem - lekcja języka polskiego z kodami QR
Powtórka przed sprawdzianem - lekcja języka polskiego z kodami QR
Trochę przestraszona, ale zarazem ciekawa efektów i zainspirowana tym, co usłyszałam na szkoleniach na temat nowych technik ITC w nauczaniu, postanowiłam spróbować i przeprowadzić w klasie IV a i IV b lekcję powtórzeniową z kodami QR.
Nasza przygoda zaczęła się w holu szkoły. Na początku podałam uczniom zarówno cel jak i NaCoBeZu w formie kodów. Zdziwieni byli, że podaję im je w formie dziwnych znaków. Następnie ściągnęliśmy aplikację do odczytywania kodów QR i uczniowie zaczęli sami je odczytywać, poszukując kolejno zadań. W ten sposób dowiedzieli się, co zamierzamy osiągnąć podczas lekcji.
Temat dotyczył powtórzenia wiadomości związanych z definicją baśni, autorami słynnych baśni. Przygotowałam więc dla uczniów kilka zadań. Uczniowie musieli na przykład wymienić wszystkie poznane na lekcjach języka polskiego baśnie polskie i obce, w tym celu poszli do pani bibliotekarki, by zapytać o to, jakie najczęściej uczniowie czytają baśnie. Mieli rozszyfrować intencję mówiącego, na przykład udając się do sklepiku szkolnego po poradę, co najlepiej kupić, by dziś zdrowo zjeść.
Uczniowie byli zachwyceni, a ja jestem zadowolona - wszystkie zadania zostały wykonane, a przy tym ile było radości kiedy pod koniec lekcji na telefonie, po odczytaniu kolejnego kodu, pojawił się napis:
"Jeśli chcesz wyjść z klasy na przerwę, musisz rozszyfrować ostatni kod znajdujący się na środkowej szybie okna w sali, w której masz teraz lekcję”.
Zabawy było co nie miara! Uczniowie w części ewaluacyjnej lekcji stwierdzili, że „to była najlepsza lekcja powtórzeniowa”.
M. W.