Informacje

Powtórka przed sprawdzianem - lekcja języka polskiego z kodami QR

 

Powtórka przed sprawdzianem -  lekcja języka polskiego z kodami QR

 

Trochę przestraszona, ale zarazem ciekawa efektów i zainspirowana tym, co usłyszałam na szkoleniach na temat nowych technik ITC w nauczaniu, postanowiłam spróbować i przeprowadzić w klasie IV a i IV b lekcję powtórzeniową z kodami QR.

Nasza przygoda zaczęła się w holu szkoły. Na początku podałam uczniom zarówno cel jak i NaCoBeZu w formie kodów. Zdziwieni byli, że podaję im je w formie dziwnych znaków. Następnie ściągnęliśmy aplikację do odczytywania kodów QR  i uczniowie zaczęli sami je odczytywać, poszukując kolejno zadań. W ten sposób dowiedzieli się,  co zamierzamy osiągnąć podczas lekcji.

Temat dotyczył  powtórzenia wiadomości związanych z definicją baśni, autorami słynnych baśni. Przygotowałam więc dla uczniów kilka zadań. Uczniowie musieli na przykład wymienić wszystkie poznane na lekcjach języka polskiego baśnie polskie i obce, w tym celu poszli do pani bibliotekarki, by zapytać o to, jakie najczęściej uczniowie czytają baśnie. Mieli rozszyfrować intencję mówiącego, na przykład udając się do sklepiku szkolnego po poradę, co najlepiej kupić, by dziś zdrowo zjeść.  

Uczniowie byli zachwyceni, a ja jestem zadowolona - wszystkie zadania zostały wykonane, a przy tym ile było radości kiedy pod koniec lekcji  na telefonie, po odczytaniu kolejnego kodu, pojawił się napis:

"Jeśli chcesz wyjść z klasy na przerwę, musisz rozszyfrować ostatni kod znajdujący się na środkowej szybie okna w sali, w której masz teraz lekcję”.

Zabawy było co nie miara! Uczniowie w części ewaluacyjnej lekcji stwierdzili, że  „to była najlepsza lekcja powtórzeniowa”.

M. W.

 

Dyrekcja Szkoły SP6 | 06.05.2018