Informacje

„Szkoła przyjazna dziecku”

 

Lektury szkolne inaczej…. – lekcja języka polskiego z wykorzystaniem metody dramy
Oj, dzieje się w naszej szkole, dzieje…. A to za sprawą niecodziennych metod stosowanych na lekcjach. Tak też było na języku polskim w klasach czwartych.
Uczniowie z klasy 4 a i 4 b wykorzystali swe zdolności manualne i postanowili wcielić się w wybrane przez siebie postaci z lektury Jana Brzechwy „Akademia pana Kleksa”. I tak zawitał do klasy: dostojny pan Ambroży Kleks, przyleciał też z dalekich krajów szpak Mateusz, który został wyleczony przez przebraną w doktora Paj-Chi-Wo uczennicę, wreszcie pojawili się sami uczniowie z akademii.

Poprzez zastosowanie metody dramy chciałam, by każdy uczeń wcielił się w rolę przedstawianego przez siebie bohatera literackiego. Taka metoda uczy empatii i wrażliwości, pobudza wyobraźnię, pozwala kształtować umiejętność pracy w grupie rówieśniczej. Uczeń, poprzez doświadczenie i przeżywanie, „uczy się rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji indywidualnych…, umiejętności oceny” – pisał E. Szymik w publikacji: „Znaczenie dramy w procesie wychowania”.
Cieszy fakt, że „lekturą” można się bawić, że nauka języka polskiego wcale nie musi być nudna, a „czytanie lektur sprawia nam radość i zadowolenie” – mówili uczniowie po lekcji.

M. W.

Dyrekcja Szkoły SP6 | 06.10.2017