Informacje

EDU-ARCTIC

 

W tym roku szkolnym, w ramach realizacji projektu EDU-ARCTIC, rozpoczęliśmy współpracę z Instytutem Geofizyki PAN w całej Europie.

eduartctic2

 

Za pomocą internetowego połączenia w trakcie lekcji w klasach siódmych będziemy mogli wkrótce połączyć się z badaczami z Arktyki, a nauczyciele otrzymają innowacyjne narzędzia edukacyjne z całej Europy, co z kolei wpłynie na  uatrakcyjnienie nauczania przedmiotów przyrodniczych w europejskich szkołach. Takie podejście do nauczania przyrody ma pomóc rozwinąć u młodych ludzi pasję, ma zachęcić do podjęcia kariery naukowej w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych.

W ramach projektu udostępnione będą innowacyjne narzędzia on-line umożliwiające wykorzystanie tematyki badań polarnych w edukacji w całej Europie. Poza tym możliwy będzie kontakt uczniów z naukowcami poprzez transmisje on-line czy uczestnictwo w konkursach, w których nagrodą będzie udział m.in. w wyprawie polarnej. W projekcie IGF PAN „Edu-Arctic – Innovative educational program attracting young people to natural sciences and polar research” wezmą udział również: American Systems sp. z o.o. (Polska), Norwegian Institute of Bioeconomy (Norwegia), Faroe Islands Nature Investigation (Wyspy Owcze), Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines (Francja) oraz Arctic Portal (Islandia).

„Arktyka jest miejscem niezwykłym, a badania polarne są niesamowicie interesujące – przekonuje kierownik projektu dr Agata Goździk. - Jesteśmy przekonani, że dużo łatwiej zainteresować uczniów badaniami prowadzonymi w Arktyce niż samą nauką jako taką. Niedawno prowadziliśmy lekcje on-line z Polskiej Stacji Antarktycznej. Zainteresowanie tymi lekcjami przeszło nasze oczekiwania. W niektórych transmisjach brało udział jednocześnie ponad 200 szkół. To pokazuje, że zainteresowanie szkół nietypowymi lekcjami jest ogromne. Liczymy na to, że w Europie nasz pomysł również się spodoba". My mamy nadzieję, że będzie to niezapomniana lekcja i fascynujące przeżycie, zarówno dla uczniów, jak i  dla nauczycieli!

 M.W. 

 

Dyrekcja Szkoły SP6 | 19.10.2017